W obliczu 100. Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości i konieczności podkreślenia jej ważności grupa stu geografów ze szkół różnego stopnia, rozmieszczonych w całej Polsce opracowała wspólny projekt. Głównym celem akcji było upamiętnienie, jakże ważnego, wydarzenia, promocja regionu, z którego pochodzi szkoła oraz edukacja uczniów w zakresie wiedzy o swojej „Małej Ojczyźnie”.
Koordynatorami byli: Pani Beata Przybył, Pani Grażyna Cetnarowska,Pani Anna Dziwisz-Kowalczyk, Pani Anna Romańska.
Projekt łączył z sobą, w niecodzienny sposób, ponad 100 szkół z całej Polski. Uczniowie, jak i nauczyciele, którzy wzięli udział w akcji nigdy nie spotkali się osobiście, nie znają się nawet z widzenia. To przykład oddolnej inicjatywy, zapoczątkowanej na Facebooku w grupie “Nauczyciele geografii”.
Udział w przedsięwzięciu stał się wyjątkową lekcją geografii, historii, języka polskiego oraz świetną odskocznią od prostych form dzisiejszego komunikowania się.Uczniowie mieli możliwość dokonania niewielkiego czynu upamiętniającego wielkie poświęcenie milionów Polaków w drodze do odzyskania niepodległości. Jednocześnie stu szkołom w stu miastach Polski przesłali pozdrowienia z okazji tego święta, pokazując, że Polacy potrafią czcić święta narodowe w sposób niosący pozytywne przesłania. Był to także sposób na promocję placówki, miasta, bowiem przesłane pozdrowienia zawierały krótką notkę informującą o nadawcy.Natomiast widokówka przedstawiała miejscowość.
W dzisiejszych czasach tradycyjne wysyłanie pocztówek odchodzi w niepamięć. Uczniowie piszą do siebie przede wszystkim maile, SMS- y czy też wiadomości na portalach społecznościowych. Wszyscy idziemy z duchem czasu, zapominając o tym, że pisanie tradycyjnych pozdrowień ćwiczy motorykę, wyobraźnię i cierpliwość oraz w oczywisty sposób rozwija kreatywność. Wysyłanie widokówek jest czymś wyjątkowym, magicznym, regionalnym i bardzo często staje się oryginalną pamiątką na długie lata, dlatego warto było przypomnieć ten sposób komunikowania się.
Otrzymane kartki z pozdrowieniami uczniowie systematycznie zamieszczali w swoich szkołach na dużej mapie konturowej Polski, wcześniej sprawdzając położenie geograficzne miejscowości nadawcy.
Koordynatorami akcji w naszej szkole były: Pani Sylwia Michałek i Pani Małgorzata Sołomonow.