30 września obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM)
Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!
Akcja miała na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia.
Cele ogólne:
- propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki
- przypomnienie po wakacjach tabliczki mnożenia, doskonalenie umiejętności szybkiego obliczania iloczynów
Sposób realizacji:
W klasach III i IV patrole egzaminacyjne przeprowadziły egzaminy pisemne:
- 2h: IVa, IVd
- 3h: IIIa, IIIb, IIIc, IVc
- 5h: IIId, IIIe, IVb
Uczniowie, którzy zdali egzamin otrzymali LEGITYMACJE IMIENNE EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA .Uczniowie, którym się nie powiodło otrzymali naklejki motywujące.
- Podczas przerw międzylekcyjnych o godz.11:25-11:40 i 12:25-12:40 patrole egzaminacyjne przeprowadziły egzaminy ustne w szkole
- Egzaminowany wybiera los z koszyka.
- Egzaminator mówi START i włącza stoper.
- Egzaminowany odczytuje kolejne przykłady z losu i za każdym razem podaje odpowiedź ustną.
- Komisja Egzaminacyjna nadzoruje egzamin:
- Egzamin zdany – wszystkie odpowiedzi poprawne w ciągu 3 minut. Egzaminowany otrzymuje imienną legitymację Eksperta Tabliczki Mnożenia i przybija z członkami Komisji Egzaminacyjnej piątkę lub żółwika.
- Egzamin niezdany – brak co najmniej jednej odpowiedzi poprawnej w ciągu 3 minut. Egzaminowany otrzymuje naklejkę motywującą
- 4h i 7h: patrole egzaminacyjne przeprowadziły egzaminy ustne poza szkołą
- Egzaminowany wybiera los z koszyka.
- Egzaminator mówi START i włącza stoper.
- Egzaminowany odczytuje kolejne przykłady z losu i za każdym razem podaje odpowiedź ustną.
- Komisja Egzaminacyjna nadzoruje egzamin:
- Egzamin zdany – wszystkie odpowiedzi są poprawne w ciągu 3 minut. Egzaminowany otrzymuje imienną legitymację Eksperta Tabliczki Mnożenia
- Egzamin niezdany – brak co najmniej jednej odpowiedzi poprawnej w ciągu 3 minut. Egzaminowany otrzymuje naklejkę motywującą
- 8h: Nauczyciel koordynujący przedstawia podsumowanie akcji: liczba egzaminowanych, liczba osób, które zdały egzamin.
- Na lekcjach matematyki nauczyciele przeprowadzili konkursy i zabawy, podczas których uczniowie doskonalili umiejętności mnożenia i dzielenia liczb.
Koordynatorzy: Wanda Porębska, Elżbieta Kinast