Jest to rządowy program na lata 2017-2019. Tablice interaktywne , monitory UST, głośniki to pomoce naukowe jakie nasza szkoła zakupi w ramach tego przedsięwzięcia. Program ten jest finansowany w 80 % ze środków budżetu państwa i co najmniej 20 % wkładu własnego samorządów. Nasza szkoła złożyła wniosek już w pierwszej edycji . Wniosek został pozytywnie zaopiniowany, a nasza placówka zakwalifikowała się do programu. Już niebawem dzięki dofinansowaniu na kwotę 17 500 złotych trzy klasopracownie w Szkole Podstawowej nr 2 zostaną wyposażone w sprzęt pozwalający na zastosowanie nowoczesnych technik ITI w nauczaniu . Mamy nadzieję , że działania te pozytywnie wpłyną na poprawę efektów kształcenia w naszej placówce.
Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli
w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych – „Aktywna tablica”
Działania | Sposób realizacji | Termin realizacji
grudzień/czerwiec |
1) Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora (którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole) |
Powołanie Pani Małgorzaty Pinkowskiej na szkolnego e-koordynatora |
październik |
2) Powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły. |
Wybór nauczycieli do nauczycielskich zespołów samokształceniowych:
Zespoły humanistyczny: Agnieszka Świeczkowska Anna Orzechowska Paweł Reroń Joanna Molczyk Joanna Milewska Zespól matematyczno- przyrodniczy: Elżbieta Kinast Elżbieta Słabęcka Zespół edukacji wczesnoszkolnej: Jolanta Magdzińska Kamila Klejbach Zespół języków obcych: Joanna Milewska Agnieszka Tarnawska Joanna Ciesielska |
grudzień |
3) Uczestniczenie w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu.
|
Udział w szkoleniu zorganizowanym przez wydawnictwo MAC – Szkoła Podstawowa Nr 2
,,Efektywne wykorzystanie możliwości tablicy interaktywnej”. |
7.03.2018 r.
|
Przeprowadzenie projektu z uczniami z wykorzystaniem tablicy multimedialnej/ monitora. | Projekt edukacyjny ,, Nasza Szkoła” ( film)
Prezentacja multimedialna -,, Dom i dzieciństwo jako temat poetyckich wspomień” |
12.03.2018 r. |
Umożliwienie uczniom w danej klasie wykorzystywanie tablicy multimedialnej na zajęciach edukacyjnych | Sala 102- 5a, 5b, 6a, 6b, 6c,6e, 7a, 7c,7d.
Sala 104- 5a, 5b, 6b, 6e. Sala 109- 5a, 5b, 6a, 6e, 7a, 7c, 7d. Sala 15- 5b, 6c, 6e, 7a, 7c, 7d, 7e, 3cG |
na bieżąco |
Zajęcia pozalekcyjne z wykorzystaniem tablicy multimedialnej/ monitora | Koło historyczne- p. Joanna Molczyk
Liga zadaniowa – p. Elżbieta Kinast Zajęcia rozwijające z przyrody- p.M.Nowacka Zajęcia wspierające z matematyki- p. E. Słabęcka |
na bieżąco |
4) wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych
|
Wykorzystanie nowatorskich rozwiązań programowych i metodycznych podczas lekcji przez nauczycieli uczących w salach wyposażonych w pomoce dydaktyczne dzięki programowi „Aktywna Tablica”
Przygotowanie przez nauczycieli ćwiczeń interaktywnych. Elżbieta Kinast- matematyka Elżbieta Słabęcka- matematyka Joanna Molczyk – historia Joanna Molczyk- wychowanie do życia w rodzinie Małgorzata Nowacka- przyroda Agnieszka Kościańska- geografia Danuta Latowska- religia Joanna Milewska – język niemiecki Joanna Milewska – historia Agnieszka Tarnawska- język angielski Joanna Ciesielska- język angielski Aleksandra Sumińska- język angielski Anna Orzechowska – język polski Paweł Reroń- język polski Agnieszka Świeczkowska- język polski Kamila Klejbach- edukacja wczesnoszkolna Joanna Magdzińska – edukacja wczesnoszkolna |
na bieżąco |
5) Stworzenie międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. a) Zorganizowanie spotkań w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli Szkoły Podstawowej Nr 23
b) Udział w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych
c) Zorganizowanie w szkole
d) Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami
|
Nawiązanie współpracy ze Szkołą Podstawową Nr 23
Agnieszka Kościańska – temat szkolenia: Wykorzystanie zasobów i usług internetowych w dydaktyce. Joanna Milewska– temat szkolenia: Multimedia w nauczaniu przedmiotów edukacyjnych. Elżbieta Kinast – temat szkolenia: Matematyka z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Małgorzata Nowacka – temat szkolenia: Tworzenie prezentacji multimedialnych. Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych w kształceniu zorganizowanym przez Szkołę Podstawowa Nr 23
Udział w zajęciach otwartych w SP 23 Zajęcia z historii: „Postęp techniczny i zmiany cywilizacyjne” – przeprowadzenie lekcji otwartej z języka angielskiego : Temat: ”These birds can dance.- zastosowanie i odmiana czasownika can ” -przeprowadzenie lekcji otwartej z edukacji wczesnoszkolnej Temat : Stolica Polski Organizacja zajęć otwartych w SP 2 – przeprowadzenie lekcji otwartej z języka niemieckiego : Temat: Etwinning jako ciekawa forma pracy metodą projektu w edukacji. – przeprowadzenie lekcji otwartej z matematyki: Temat: Rozwiązywanie równań z jedną niewiadomą. – przeprowadzenie lekcji otwartej z przyrody: ( Małgorzata Nowacka) Temat: Poznajemy zwierzęta sawanny. – przeprowadzenie lekcji otwartej z geografii: -przeprowadzenie lekcji otwartej z edukacji wczesnoszkolnej:
Temat: Poznajemy figury geometryczne.
Udostępnianie i wymiana opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych- SP2 Elżbieta Kinast- matematyka Elżbieta Słabęcka- matematyka Joanna Molczyk – historia Joanna Molczyk- wychowanie do życia w rodzinie Małgorzata Nowacka- przyroda Agnieszka Kościańska- geografia Danuta Latowska- religia Joanna Milewska – język niemiecki Joanna Milewska – historia Agnieszka Tarnawska- język angielski Joanna Ciesielska- język angielski Aleksandra Sumińska- język angielski Anna Orzechowska – język polski Paweł Reroń- język polski Agnieszka Świeczkowska- język polski Anna Sudomir – edukacja wczesnoszkolna Kamila Klejbach- edukacja wczesnoszkolna Joanna Magdzińska- edukacja wczesnoszkolna |
styczeń 2018
kwiecień marzec luty maj
według ustalonego harmonogramu
na bieżąco |