Klasa III D
p. Iwona Dziedzic- Kolatorska
,, EKOLOGIA- JAK CHRONIĆ ŚRODOWISKO?”
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/program/ekologia-jak-chronic-srodowisko
Realizacja projektu przewidziana jest na drugi semestr roku szkolnego 2021/2022.
Podczas lekcji uczniowie klasy 3 d będą prowadzić obserwacje przyrodnicze. Dowiedzą się, jak chronić środowisko i czym jest klimat. Będą także pracować kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom. Zajęcia pomogą im trenować kompetencje społeczne i rozszerzą ich wiedzę przyrodniczą.
Uniwersytet dzieci w klasie – Ekologia
W czwartek, 17 marca 2022r. uczniowie klasy 3d uczestniczyli w pierwszych zajęciach, rozpoczynających cykl spotkań w ramach projektu ,,Ekologia. Jak chronić środowisko?’’. Tematem wiodącym była odpowiedź na pytanie: Jak wspólnie zapracować na sukces? Temat spotkał się z dużym zainteresowaniem dzieci. Na początku uczniowie obejrzeli film z mini wykładem, z którego wynikało, jakie role można pełnić w grupie oraz znaleźć odpowiedź na pytania: Czy każdy może pełnić jedną rolę? Od czego to zależy? Co robi koordynator grupy? Czym zajmuje się pomysłodawca, a czym realizator? Kim jest strażnik norm i czasu, motywator i krytyk? W dalszej części dzieci przystąpiły do budowy ,,jajkodromu’’. Były bardzo zaangażowane w pracę, by spełnić dwa warunki gwarantujące jej zaliczenie. Pomysł należało zrealizować w ciągu 20 minut. Jajko, umieszczone w konstrukcji, nie mogło ulec zniszczeniu po zetknięciu z ziemią. Podczas wykonywania projektu dzieci przejęły konkretne role i sumiennie się z nich wywiązywały. Współpraca przebiegała bezkonfliktowo, wyzwalała kreatywność i współodpowiedzialność za podjęte działania i efekt końcowy. Podczas podsumowania doszły do wniosku, że współpraca jest umiejętnością konieczną przy pracy zespołowej, należy ją rozwijać i pogłębiać.