Tytuł projektu: Granie na ekranie – Ogólnopolskie Badania dla Szkół Podstawowych i Ponadpodstawowych (bezpłatny projekt naukowo – badawczy)
Organizatorzy: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, Fundacja Dbam o Mój Z@sięg,
Uniwersytet Gdański – Wydział Nauk Społecznych, Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej
Osoby i instytucje wspierające: Rzecznik Praw Dziecka, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia, Komisja Episkopatu Polski, Prezydent Miasta Włocławek dr Marek Wojtkowski
Adresaci: uczniowie klas 4 – 8 (do 100 osób)
Czas realizacji: od 25 listopada 2019 r. do 30 czerwca 2020 r.
Realizatorzy: nauczyciele informatyki
Koordynator projektu: dr Maciej Dębski
Opis projektu: Projekt poświęcony jest zachowaniom growym młodzieży w Polsce, ponieważ czynność grania w gry on – line i gry wideo zyskuje na znaczeniu, stając się w szczególności wśród młodych osób jedyną formą spędzania wolnego czasu. Nadużywanie gier niesie ogromne zagrożenia.
Założeniem projektu jest uzyskanie odpowiedzi na pytania:
1. Jak często i w jakie gry cyfrowe gra polska młodzież?
2. Ile czasu polska młodzież spędza na graniu w gry cyfrowe?
3. Czy polska młodzież planuje związać swoje życie z grami cyfrowymi?
Uczniowie udzielą odpowiedzi w ankietach on – line.
Opracowane wyniki posłużą do :
a) stworzenia raportu szczegółowego wraz z rekomendacjami dla rodziców,
b) skonstruowania programu profilaktycznego dla dzieci i młodzieży,
c) przygotowania programu szkoleniowego dla rodziców i nauczycieli.
Szkoła otrzyma certyfikat. Realizatorzy projektu zaświadczenie. Powiat/gmina otrzyma wyniki wygenerowane w postaci raportu tabelarycznego.