- Projekt OMEGA - 2024/2026
- Fundacja Anwil - Budujemy mosty- Wszyscy jesteśmy różni, ale równi
- Godzina dla MŁODYCH GŁÓW - 2024/2025
- Akademia Bezpiecznego Puchatka - 2024/2025
- Bezpieczna Kraina - 2024/2025
- Bezpieczna Kraina ENERGA-OPERATOR SA - 2024/2025
- Aktywny do Kwadratu 2024/2025
- WF z AWF - 2024/2025
- Projekt edukacyjny - PRZYJAZNY TORNISTER - 2024/2025
- Empatyczna Klasa 2024/2025
- Zdrowo jem, więcej wiem 2024/2025
- Fundacja Anwil - Zielono nam -2023/2024
- Laboratoria Przyszłości - 2023
- Wakacje z Anwilem - 2021
- Świetlicowi odkrywcy
Projekt OMEGA - 2024/2026
Priorytet FEKP.08.00 Działanie FEKP.08.13
,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027
Działania realizowane w ramach projektu
1.Zajęcia z KK dla ucz.:
a) zajęcia dydaktyczno– wyrównawcze: matematyka, język angielski, przedmioty matematyczno - przyrodnicze
b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, język niemiecki, przedmioty matematyczno-przyrodnicze,
c)TIK, nauka kodowania, koło teatralne.
Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej( w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska). Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp". Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu(ULD- universal learning desing)
2.Zajęcia specjalistyczne dla uczniów; wszystkie zajęcia w ramach zad.1. realizowane zgodnie z Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy pp w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
a) korekcyjno-kompensacyjne
b) logopedyczne
c) terapia psychologiczna, pedagogiczna
d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się
e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
3. Doradztwo edukacyjno -zawodowe. Doradztwo edu-zaw dla uczniów dotyczy realizacji działań z zakresu doradztwa zawodowego związanego z wyborem dalszych kierunków kształcenia oraz uwzględnieniem aktualnych potrzeb rynku pracy”
4. Zaplanowano zakup doposażenia i pomocy dydaktycznych:
a) dla SP 2,3,7 za kwotę: 807344,00 zł
b) dla SP 8,10,11 za kwotę: 918 450,00 zł
5. Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej poprzez szkolenia:
a) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji
nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 50 n-eli
b) Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach" 25 n-eli
c) Nowoczesne metody i techniki pracy związane z wykorzystaniem nowoczesnych i innowacyjnych narzędzi edukacyjnych 25 n-eli
Grupy docelowe
Uczestnikami projektu będą: 774 uczniów (380K i 394 M) 6 Szkół Podstawowych Włocławka i 100 n-li tych SP( 80K i 20M) dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek.
Cele Projektu
Celem jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego na poziomie podstawowym u 774 uczniów/uczennic poprzez wsparcie dla uczniów przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego a także wsparcie dla 100 n-li dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla szkół 6 SP Gminy Miasto Włocławek przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do 30.06.2026 r.
Rezultaty projektu
- Nabycie przez uczniów kwalifikacji / kompetencji/ umiejętności po opuszczeniu programu.
- Uzyskanie kwalifikacji przez przedstawicieli kadry szkół po opuszczeniu programu.
Wartość Projektu: 4 275 257,83 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3 633 969,15 zł
Matematyka
Zajęcia, które pomagają uczniom odkrywać świat matematyki poprzez praktyczne i angażujące zajęcia. Uczestnicy rozwijają zdolności logicznego myślenia, ucząc się, jak zastosować teorię w codziennych sytuacjach. Zajęcia obejmują różnorodne tematy, takie jak geometria, statystyka czy matematyczne łamigłówki, a nowoczesne metody nauczania sprawiają, że matematyka staje się ciekawą przygodą. Projekt wspiera kreatywność, umiejętność współpracy oraz wytrwałość w rozwiązywaniu problemów.
8
Język Angielski
Zajęcia w projekcie, które pomagają uczniom rozwijać umiejętności komunikacyjne w przyjaznej i motywującej atmosferze. Dzięki różnorodnym metodom nauczania, takim jak gry językowe, scenki, interaktywne aplikacje i projekty grupowe, uczestnicy uczą się płynnie posługiwać angielskim w praktycznych sytuacjach. Zajęcia obejmują rozwijanie słownictwa, gramatyki oraz umiejętności mówienia, pisania, czytania i słuchania. Program kładzie nacisk na budowanie pewności siebie w używaniu języka oraz odkrywanie kultury krajów anglojęzycznych, co sprawia, że nauka staje się inspirującą przygodą.
9
Kodowanie
Zajęcia, które wprowadzają uczniów w świat programowania i logicznego myślenia. Zajęcia dostosowane do różnych poziomów zaawansowania obejmują tworzenie prostych gier, animacji oraz programowanie robotów. Uczniowie uczą się przez praktykę, korzystając z interaktywnych narzędzi, które czynią naukę ciekawą i angażującą. Projekt rozwija umiejętności analityczne, kreatywność i zdolność rozwiązywania problemów, przygotowując dzieci do wyzwań cyfrowej przyszłości.
12
Terapia Psychologiczna
Warsztaty wspierające rozwój emocjonalny i psychiczny, pomagające uczestnikom radzić sobie z wyzwaniami życia codziennego. W bezpiecznej atmosferze omawiane są trudności i cele osoby, a stosowane podejścia (np. terapia poznawczo-behawioralna, psychodynamiczna) pomagają w radzeniu sobie ze stresem, budowaniu zdrowych relacji i wzmacnianiu samooceny. Terapia wspiera także osiąganie wewnętrznej równowagi.
Zajęcia logopedyczne
Wsparcie, które pomaga dzieciom rozwijać prawidłową wymowę, poprawną artykulację oraz komunikację werbalną. Podczas zajęć logopeda pracuje nad korektą wad wymowy, rozwijaniem sprawności językowej oraz usprawnianiem aparatu mowy poprzez ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i artykulacyjne. Program zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb uczestnika, a metody pracy, takie jak gry, zabawy językowe i interaktywne narzędzia, czynią terapię angażującą i przyjemną. Zajęcia wspierają również rozwój słownictwa i płynności wypowiedzi, budując pewność siebie w komunikacji.
Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne
Wsparcie dla uczniów z trudnościami w nauce, zwłaszcza w czytaniu, pisaniu, matematyce i koncentracji. Celem zajęć jest wyrównanie braków i dostosowanie się do wymagań szkolnych. Zajęcia odbywają się w małych grupach i obejmują ćwiczenia rozwijające umiejętności poznawcze, motoryczne oraz emocjonalne, poprawiające koncentrację, pamięć i logiczne myślenie. Program wspiera uczniów w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych i budowaniu pewności siebie.
1
Zajęcia społeczno- emocjonalne
Zajęcia wspierające rozwój emocjonalny i społeczny uczniów. Uczestnicy uczą się rozpoznawania i zarządzania emocjami, rozwiązywania konfliktów, empatii, asertywności oraz radzenia sobie ze stresem. Dzięki grom, ćwiczeniom grupowym i dyskusjom uczniowie rozwijają umiejętności społeczne, budują pewność siebie i uczą się radzić sobie w trudnych sytuacjach. Celem zajęć jest poprawa samoświadomości, współpracy oraz pozytywnych postaw emocjonalnych.
Zajęcia zdolności uczenia się
Zajęcia, które pomagają uczniom rozwijać umiejętności efektywnego uczenia się. Uczestnicy uczą się technik zapamiętywania, koncentracji, zarządzania czasem oraz organizowania procesu nauki. Zajęcia wspierają również motywację, pewność siebie oraz radzenie sobie z trudnościami edukacyjnymi, pomagając uczniom osiągać lepsze wyniki w nauce. Celem jest poprawa efektywności nauki i rozwój pozytywnego podejścia do edukacji.