• Projekt OMEGA - 2024/2026


        • Priorytet FEKP.08.00  Działanie FEKP.08.13

          ,, Dostosowanie kształcenia ogólnego do potrzeb rynku pracy II ETAP”

          Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027

          Działania realizowane w ramach projektu

          1.Zajęcia z KK dla ucz.:

           a) zajęcia dydaktyczno– wyrównawcze: matematyka, język angielski, przedmioty matematyczno - przyrodnicze

          b) zajęcia rozwijające uzdolnienia : matematyka, język angielski, język niemiecki, przedmioty matematyczno-przyrodnicze,

           c)TIK, nauka kodowania,  koło teatralne.

          Zaplanowano wsparcie z zakresu edukacji prozdrowotnej ( w tym działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety, zdrowe nawyki i podwyższanie sprawności fizycznej; higiena cyfrowa w kontekście użytkowania smartfonów) i ekologicznej( w tym wiedza o klimacie, w tym możliwość zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska). Przy wspieraniu kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy ,,DigComp". Prowadzenie zajęć będzie odbywało się w oparciu o zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu(ULD- universal learning desing)

          2.Zajęcia specjalistyczne dla uczniów; wszystkie zajęcia w ramach zad.1. realizowane zgodnie z Rozp. MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy pp w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

          a) korekcyjno-kompensacyjne

          b) logopedyczne

          c) terapia psychologiczna, pedagogiczna

          d) zajęcia rozwijające zdolność uczenia się

          e) zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

          3. Doradztwo edukacyjno -zawodowe.  Doradztwo edu-zaw dla uczniów dotyczy realizacji działań z zakresu doradztwa zawodowego związanego z wyborem dalszych kierunków kształcenia oraz uwzględnieniem aktualnych potrzeb rynku pracy”

          4. Zaplanowano zakup doposażenia i pomocy dydaktycznych:

          a) dla SP 2,3,7 za kwotę: 807344,00 zł

          b) dla SP 8,10,11 za kwotę: 918 450,00 zł

          5. Podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej poprzez szkolenia:

          a) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” -podniesienie kompetencji

          nauczycieli w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych- 50 n-eli

          b) Praca z uczniem zdolnym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych na zajęciach" 25 n-eli

          c) Nowoczesne metody i techniki pracy związane z wykorzystaniem nowoczesnych i innowacyjnych narzędzi edukacyjnych 25 n-eli

          Grupy docelowe

          Uczestnikami projektu będą: 774 uczniów (380K i 394 M) 6 Szkół Podstawowych Włocławka i 100 n-li tych SP( 80K i 20M) dla których organem prowadzącym jest  Gmina Miasto Włocławek.

          Cele Projektu

          Celem jest podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego na poziomie podstawowym u 774 uczniów/uczennic poprzez wsparcie dla uczniów przyczyniające się do wyrównywania szans edukacyjnych, zwiększenie dostępności i włączenia społecznego a także wsparcie dla 100 n-li dające podniesienie jakości kształcenia poprzez podnoszenie kompetencji oraz wsparcie dla szkół 6 SP Gminy Miasto Włocławek przyczyniające się do podniesienia efektywności kształcenia ogólnego poprzez poprawę jakości warunków kształcenia do 30.06.2026 r.

          Rezultaty projektu

          1. Nabycie przez uczniów kwalifikacji / kompetencji/ umiejętności po opuszczeniu programu.
          2. Uzyskanie kwalifikacji przez przedstawicieli kadry szkół po opuszczeniu programu.

          Wartość Projektu:  4 275 257,83 zł            

          Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3 633 969,15 zł

        • Matematyka

        • Zajęcia, które pomagają uczniom odkrywać świat matematyki poprzez praktyczne i angażujące zajęcia. Uczestnicy rozwijają zdolności logicznego myślenia, ucząc się, jak zastosować teorię w codziennych sytuacjach. Zajęcia obejmują różnorodne tematy, takie jak geometria, statystyka czy matematyczne łamigłówki, a nowoczesne metody nauczania sprawiają, że matematyka staje się ciekawą przygodą. Projekt wspiera kreatywność, umiejętność współpracy oraz wytrwałość w rozwiązywaniu problemów.

        • Język Angielski

        • Zajęcia w projekcie, które pomagają uczniom rozwijać umiejętności komunikacyjne w przyjaznej i motywującej atmosferze. Dzięki różnorodnym metodom nauczania, takim jak gry językowe, scenki, interaktywne aplikacje i projekty grupowe, uczestnicy uczą się płynnie posługiwać angielskim w praktycznych sytuacjach. Zajęcia obejmują rozwijanie słownictwa, gramatyki oraz umiejętności mówienia, pisania, czytania i słuchania. Program kładzie nacisk na budowanie pewności siebie w używaniu języka oraz odkrywanie kultury krajów anglojęzycznych, co sprawia, że nauka staje się inspirującą przygodą.

        • Kodowanie

        • Zajęcia, które wprowadzają uczniów w świat programowania i logicznego myślenia. Zajęcia dostosowane do różnych poziomów zaawansowania obejmują tworzenie prostych gier, animacji oraz programowanie robotów. Uczniowie uczą się przez praktykę, korzystając z interaktywnych narzędzi, które czynią naukę ciekawą i angażującą. Projekt rozwija umiejętności analityczne, kreatywność i zdolność rozwiązywania problemów, przygotowując dzieci do wyzwań cyfrowej przyszłości.

        • Terapia Psychologiczna

        • Warsztaty wspierające rozwój emocjonalny i psychiczny, pomagające uczestnikom radzić sobie z wyzwaniami życia codziennego. W bezpiecznej atmosferze omawiane są trudności i cele osoby, a stosowane podejścia (np. terapia poznawczo-behawioralna, psychodynamiczna) pomagają w radzeniu sobie ze stresem, budowaniu zdrowych relacji i wzmacnianiu samooceny. Terapia wspiera także osiąganie wewnętrznej równowagi.

        • Zajęcia logopedyczne

        • Wsparcie, które pomaga dzieciom rozwijać prawidłową wymowę, poprawną artykulację oraz komunikację werbalną. Podczas zajęć logopeda pracuje nad korektą wad wymowy, rozwijaniem sprawności językowej oraz usprawnianiem aparatu mowy poprzez ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i artykulacyjne. Program zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb uczestnika, a metody pracy, takie jak gry, zabawy językowe i interaktywne narzędzia, czynią terapię angażującą i przyjemną. Zajęcia wspierają również rozwój słownictwa i płynności wypowiedzi, budując pewność siebie w komunikacji.

        • Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne

        • Wsparcie dla uczniów z trudnościami w nauce, zwłaszcza w czytaniu, pisaniu, matematyce i koncentracji. Celem zajęć jest wyrównanie braków i dostosowanie się do wymagań szkolnych. Zajęcia odbywają się w małych grupach i obejmują ćwiczenia rozwijające umiejętności poznawcze, motoryczne oraz emocjonalne, poprawiające koncentrację, pamięć i logiczne myślenie. Program wspiera uczniów w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych i budowaniu pewności siebie.

        • Zajęcia społeczno- emocjonalne

        • Zajęcia wspierające rozwój emocjonalny i społeczny uczniów. Uczestnicy uczą się rozpoznawania i zarządzania emocjami, rozwiązywania konfliktów, empatii, asertywności oraz radzenia sobie ze stresem. Dzięki grom, ćwiczeniom grupowym i dyskusjom uczniowie rozwijają umiejętności społeczne, budują pewność siebie i uczą się radzić sobie w trudnych sytuacjach. Celem zajęć jest poprawa samoświadomości, współpracy oraz pozytywnych postaw emocjonalnych.

        • Zajęcia zdolności uczenia się

        • Zajęcia, które pomagają uczniom rozwijać umiejętności efektywnego uczenia się. Uczestnicy uczą się technik zapamiętywania, koncentracji, zarządzania czasem oraz organizowania procesu nauki. Zajęcia wspierają również motywację, pewność siebie oraz radzenie sobie z trudnościami edukacyjnymi, pomagając uczniom osiągać lepsze wyniki w nauce. Celem jest poprawa efektywności nauki i rozwój pozytywnego podejścia do edukacji.