• Warsztaty z zoologiem z „Ranczowiska”

      •     3 grudnia 2024 roku  na terenie szkoły odbyły się warsztaty zoologiczne. Uczniowie klas:  2b, 2c i 3d dowiedzieli się,  jak żyją i czym żywią się zwierzęta pochodzące z różnych kontynentów. Dzieci były zachwycone i chętnie głaskały lub brały na ręce nieznane i znane zwierzaki. Żywa lekcji przyrody okazała się dla uczniów strzałem w dziesiątkę. 

      • Mikołajki pachnące piernikiem…

      •      Świąteczny piernik o aromatycznym, korzennym zapachu i intensywnym smaku to tradycyjny przysmak, bez którego trudno sobie wyobrazić polskie Boże Narodzenie. Uczniowie klasy I c w celu kultywowania polskich tradycji i zwyczajów 6 grudnia dekorowali upieczone przez rodziców pierniczki. Na moment każde dziecko przemieniło się w cukiernika. Powstały prawdziwe piernikowe cudeńka. Była to jednocześnie okazja do zabawy i wspólnego spędzenia czasu. Podczas dekorowania wszyscy bawili się wspaniale. Unoszący się w powietrzu aromat pierników, pięknie ubrana choinka i upominki od Mikołaja wszystko to sprawiło, że poczuliśmy już magię Świąt. Wszystkim życzymy, aby magia Świąt wypełniła również Wasze serca .

      • Mikołajki w bibliotece publicznej.

      • W czasie poprzedzającym mikołajki uczniowie klas pierwszych naszej szkoły odwiedzili Filię nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Żytniej. Celem wizyty było zapoznanie z różnorodnością zbiorów oraz uczestniczenie w zajęciach dotyczących historii mikołajek oraz świętowaniu bożonarodzeniowym. Dodatkowo dzieci oglądały wystawę obrazów wykonanych  z różnokolorowych guzików. Każde dziecko otrzymało wykonane przez siebie prace plastyczne – pokolorowane bombki.

        Uczniowie byli bardzo zadowoleni z wizyty i zadeklarowali, że chętnie będą wracać do biblioteki w przyszłości. Wizyta w bibliotece publicznej była bardzo udana i z pewnością przyczyniła się do rozwijania pasji czytelniczych u uczniów.

      • Niezwykłe przedstawienie

      • 6 grudnia 2024 roku uczniowie klas młodszych mieli niezwykłą okazję obejrzeć magiczne przedstawienie przygotowane przez Teatr „Pomarańczowy Cylinder”. Spektakl zachwycił różnorodnością postaci, humorem i świątecznym klimatem, który wprowadził dzieci w wyjątkowy nastrój. Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem śledzili losy bohaterów. Dzięki kreatywnym pomysłom aktorów widzowie mogli współtworzyć spektakl, dodając do niego swoją energię i spontaniczność. Sala wypełniła się śmiechem i aplauzem, co stworzyło niezapomnianą atmosferę wspólnej zabawy.

      • Zabawa Andrzejkowa

      • Spotkanie nie tylko z lekturą

      • Uczniowie klasy 2 b i 2 c zaczęli omawianie lektury "Psie troski", która ma na celu uwrażliwienia na krzywdę, wyrządzaną przez ludzi zwierzętom. W związku z tym wychowawczynie obu tych klas postanowiły omówić na "żywym" organizmie budowę psa, jak powinniśmy o niego dbać, żeby był szczęśliwy. Dzieci miały okazję poznać pupile swoich Pań. Uśmiech na twarzy dzieci- bezcenny :)

      • ZAJĘCIA PROFILAKTYCZNE

      • „BEZPIECZNE OTOCZENIE – RÓŻNE ASPEKTY” – klasy I - III

                                    Bezpieczeństwo dziecka. Zdanie 'mama mi nie pozwala' przydaje się, gdy dziecko chce odmówić            

                     

          Funkcjonariuszka Straży Miejskiej we Włocławku p. Elżbieta Rybicka gościła w naszej szkole w dniach 19.11.2024 r., 22.11.2024 r. i 26.11.2024 r. Przeprowadziła dla uczniów klas I - III zajęcia profilaktyczne na temat „Bezpieczne otoczenie – różne aspekty”. Celem zajęć było kształtowanie u uczniów umiejętności przewidywania zagrożeń i ponoszenia konsekwencji swoich działań, utrwalenie zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności wezwania służb ratunkowych. Udzielono uczniom wskazówek, jak należy się zachować i czego nie należy robić w przypadku kontaktu  z osobą nieznajomą. Nie brakowało również elementarnych zasad dotyczących bezpiecznych zabaw w domu i poza nim. Uczniowie mieli okazję ćwiczyć umiejętności przewidywania niebezpiecznych zdarzeń i asertywność. Zajęcia miały także na celu dostarczenie uczniom wiedzy na temat cyberprzemocy, hejtu i mowy nienawiści. Pod koniec spotkań mogli skorzystać z możliwości zadawania pytań. Mamy nadzieję, że dzięki rozmowom z funkcjonariuszką Straży Miejskiej nasi uczniowie będą bardziej ostrożni  w swoich poczynaniach i unikną wielu niebezpieczeństw.

                                 

      • Marsz Niepodległości

      • 8 listopada 2024r. uczniowie klas pierwszych wraz z przedszkolakami z Przedszkoli nr 9 i 35 uczestniczyli w Marszu Niepodległości. Dzieci zaopatrzone w biało – czerwone chorągiewki i kotyliony przemaszerowały ulicami osiedla Kazimierza Wielkiego. Uczniowie klas 2 i 3 zostali w szkole i wykonywali różnorodne prace plastyczno – techniczne związane ze Świętem Niepodległości oraz w bibliotece szkolnej oglądali wystawę poświęconą 11 listopada.

      • Apel z okazji Święta Odzyskania Niepodległości

      •    6 listopada 2024r. klasa 3 b zaprezentowała uczniom klas 1-3 i zaproszonym gościom z pobliskich przedszkoli montaż słowno- taneczno-muzyczny. Dzieci, wykonując taniec współczesny do Etiudy Rewolucyjnej c- moll Fryderyka Chopina, wprowadziły słuchaczy w uroczysty nastrój. Widzowie uważnie wysłuchali słowa mówionego, wierszy oraz wspólnie z solistami śpiewali dobrze znane wybrane pieśni patriotyczne.

          7 listopada 2024r. uczniowie klas 2 i 3 udali się do Teatru Impresaryjnego na spektaklu „Polak mały”. Narracja i dialogi tego widowiska oparte były na prezentacji legend, związanych z patriotycznym tematem dotyczącym symboli,  np. „O Lechu, Czechu i Rusie” – orzeł i barwy biało-czerwone, „O Lajkoniku” - Lajkonik i hejnał, „O warszawskiej Syrence”, „O wawelskim smoku”. Pomiędzy legendami przewijały się dialogi z wykorzystaniem wiersza Władysława Bełzy „Kto ty jesteś?”.

          8 listopada 2024r. uczniowie klas pierwszych wraz z przedszkolakami z Przedszkoli nr 9 i 35 uczestniczyli w Marszu Niepodległości. Dzieci zaopatrzone w biało – czerwone chorągiewki i kotyliony przemaszerowały ulicami osiedla Kazimierza Wielkiego. Uczniowie klas 2 i 3 zostali w szkole i wykonywali różnorodne prace plastyczno – techniczne związane ze Świętem Niepodległości oraz w bibliotece szkolnej oglądali wystawę poświęconą 11 listopada.

      • Ślubowanie Klas Pierwszych- 25 października 2024 r.

      • Dnia 25 października w naszej szkole odbyło się pasowanie na ucznia. Uroczyste ślubowanie złożyli uczniowie klas: I a, I b i I c. Pasowanie to jedno z najważniejszych wydarzeń w szkolnym życiu Pierwszoklasisty. Od tego dnia dziecko czuje się już pełnoprawnym członkiem społeczności uczniowskiej.

         Tegoroczne ślubowanie przebiegało pod hasłem: "Mały odkrywca, wielkie aspiracje - wyruszamy w nową podróż". Pierwszoklasiści w obecności Dyrekcji Szkoły, zaproszonych gości i rodziców zaprezentowali krótki program artystyczny. Uczniowie zgodnie z tematem przewodnim ślubowania podróżowali po Polsce, zwiedzali różne kraje, a nawet wyruszyli w Kosmos pod czujnym okiem swoich wychowawców. Wykazali się umiejętnościami recytatorskimi, wokalnymi i tanecznymi, a tym samym zdali egzamin na ucznia.

         Następnie złożyli ślubowanie na sztandar, że będą dobrymi Polakami, kochającymi swoją Ojczyznę, dobrymi uczniami i kolegami, będą dbać o dobre imię szkoły i klasy. Po czym p. Dyrektor dokonały aktu pasowania na uczniów. Na zakończenie uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy, drobne upominki oraz kuferki ze słodyczami.

        Kochane Pierwszaki! Cieszymy się, że jesteście już uczniami i życzymy Wam sukcesów w nauce.

        Powodzenia!

      • Wycieczka do Torunia

      • 23 października 2024 r. uczniowie klas III b  i III d uczestniczyli w wycieczce integracyjnej do Torunia.

        W programie  były warsztaty „Działajmy, w grupie siła”. Dzieci wspólnie i z dużym zaangażowaniem wykonywały różne projekty oraz rozmawiały z Panią prowadzącą o tym, jak rozumieć grupę społeczną i jakie są rodzaje więzi społecznych.

        Po zajęciach zwiedzały „Młyn Wiedzy” i uczestniczyły, bawiąc się jednocześnie, w różnorodnych eksperymentach. Po pełnym wrażeń pobycie w „Młynie Wiedzy” zwiedzały Stare Miasto, samodzielnie opowiadając o znanych zabytkach związanych z Mikołajem Kopernikiem. Spacerując po wcześniej wytyczonym szlaku, opowiadały legendy i prezentowały ciekawe informacje o mieście Mikołaja Kopernika.

        Opuszczając  Toruń, uczniowie zaopatrzyli się w pyszne toruńskie pierniczki  i pamiątki.

        W drodze powrotnej do Włocławka  słuchali  opowiadania „Kolczatek” Heleny Bechlerowej czytanego przez Panią bibliotekarkę – opiekuna wycieczki, a następnie odpowiadali na pytania dotyczące usłyszanej historii jeżyka Kolczatka. Pytania dotyczyły także  Złotej Polskiej Jesieni –pięknych  widoków zza okien autokaru. Wszyscy wrócili bardzo zadowoleni.

      • Co to jest prąd?

      •   Nasz szkoła, mając na względzie zapobieganie wypadkom porażenia prądem wśród najmłodszych, a także zwiększenie świadomego użytkowania energii elektrycznej, bierze udział w programie edukacyjnym „Bezpieczna Kraina ENERGA-OPERATOR SA”. Dzieci uczą się bezpiecznego i racjonalnego korzystania z urządzeń elektrycznych oraz zasad odpowiedniego zachowania w pobliżu infrastruktury elektroenergetycznej.Uczniowie z klasy III b z uwagą śledzą przekazywane im przez nauczyciela trudne zagadnienia związane z prądem, chętnie oglądają filmy i biorą udział  w eksperymentach.

         

      • Pierwsza szkolna wycieczka

      • 4 października 2024r. uczniowie klas 1 uczestniczyli w wycieczce integracyjnej do Gorenia. Brali udział w atrakcyjnych zajęciach przyrodniczo- ekologicznych. Spotkali się z pszczelarzem, który ciekawie opowiadał o życiu pszczół i ich zwyczajach oraz uczestniczyli w słodkim poczęstunku pszczelim. Dużą atrakcją była przejażdżka zieloną kolejką  po terenie Gostyńsko- Włocławskiego Parku. Dzieci mogły także podziwiać ptaszarnie z egzotycznymi okazami, stajnię z kucykami i osiołkami, wybieg dla danieli oraz mini zoo z bardzo ciekawymi zwierzętami. Szkoła w Goreniu zorganizowała słodki poczęstunek, a po wszystkich warsztatach pierwszoklasiści mogli bawić się na nowoczesnym i bezpiecznym placu zabaw. 

        Wszyscy bawili się wspaniale i wrócili zadowoleni do szkoły. 

      • Ekologicznie od najmłodszych lat…

      •  Uczenie dzieci zasad ekologii to nie tylko nauka odróżniania pojemników na szkło od tych na plastik. To także wychowanie w duchu odpowiedzialności za otaczający nas świat, nauka wrażliwości i kształtowanie świadomości. To także przejaw troski o przyszłość dzieci. Dlatego już dziś powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby zaszczepić w dzieciach ducha ekologii. Jednym ze sposobów, aby zrobić to w przyjemny i ciekawy dla najmłodszych sposób, jest udział w warsztatach ekologicznych.  

        19 września 2024 roku w klasach II odbyło się spotkanie z Pracownikiem z CEE. Jego celem było przybliżenie dzieciom ekosystemu, w którym żyją zwierzęta w Polsce. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, na czym polega metoda obserwacji w naukach przyrodniczych. Wcielały się w przyrodników i podejmowały próbę obserwowania wybranych zwierząt, ich zwyczajów i życia. Uczniowie brali  udział w zabawie ruchowej, podczas której naśladowały różne zwierzęta. 

      • Pierwsza Pomoc Przedmedyczna

      • 19 września 2024 r. w naszej szkole odbył się pokaz, podczas którego  wykwalifikowany ratownik firmy „Fantoman” spotkał się z uczniami klas trzecich.

               Podczas pokazu dzieci dowiedziały się, jak zabezpieczyć miejsce wypadku, jak sygnalizować ludziom, że potrzebna jest pomoc, jak wzywać karetkę. Uczniowie ćwiczyli resuscytację, oglądali pokaz uciśnięcia klatki piersiowej na fantomach różnych rozmiarów. Każde dziecko mogło wykonywać masaż serca. Uczniowie także dowiedzieli się, jak opatrywać rany, jak robić opatrunki, a także obejrzeli karetkę i dotykali sprzęt medyczny. Wiele dzieci przełamało swój lęk, otworzyło się na pomoc innym ludziom, a także poszerzyło swoje umiejętności.
        Uczniowie byli zainteresowani pokazem, o czym świadczą zadawane przez nich ratownikowi pytania.

      • „Ważę, kroję, piję”

      • Uczniowie klasy 3 d wzięli udział w zajęciach edukacyjno-zdrowotnych, podczas których uczyli się ważyć owoce i warzywa, obsługiwać wagę szalkową, przeliczać gramy na dekagramy i na odwrót. Następnie dzieci kroiły, obierały owoce i warzywa, obsługiwały sokowirówkę. 
             Na koniec lekcji smakowały wykonany sok, mając świadomość, że piją napój pełen witamin.