• Obchody 35. rocznicy uchwalenia Konwencji o prawach dziecka

          • W dniu 20 listopada nasza szkoła aktywnie włączyła się w obchody 35. rocznicy uchwalenia Konwencji o prawach dziecka – dokumentu, który stanowi podstawę ochrony praw dzieci na całym świecie. Był to szczególny dzień, podczas którego dzieci zjednoczyły się, aby wspólnie wyrazić solidarność z rówieśnikami, których prawa są łamane, a także podkreślić, jak ważna jest ich ochrona i przestrzeganie.

            W ramach obchodów zrealizowaliśmy szereg działań, które zaangażowały zarówno uczniów, jak i nauczycieli:

            1. Zajęcia edukacyjne o prawach dziecka
              Przeprowadzono specjalne lekcje poświęcone prawom dziecka. Uczniowie poznawali postanowienia Konwencji, analizowali przykłady z życia codziennego oraz dyskutowali o tym, jakie znaczenie mają prawa dziecka w ich życiu i w życiu ich rówieśników na całym świecie.

            2. Tworzenie plakatów i gazetek ściennych
              Uczniowie w grupach przygotowali kolorowe plakaty i gazetki ścienne, które ilustrowały różne prawa dzieci, takie jak prawo do nauki, ochrony, zdrowia czy wolności wyrażania opinii. Prace zostały wyeksponowane na korytarzach szkolnych, tworząc inspirującą przestrzeń edukacyjną.

            3. Interaktywne quizy i gry edukacyjne
              Dla uczniów przygotowano quizy oraz gry interaktywne, które w atrakcyjny sposób sprawdzały ich wiedzę na temat Konwencji o prawach dziecka. Była to świetna okazja do utrwalenia zdobytych informacji, a jednocześnie do wspólnej zabawy.

            4. Niebieski ubiór jako symbol solidarności
              Cała społeczność szkolna została zaproszona do założenia niebieskich ubrań – koloru symbolizującego prawa dziecka. Dzięki temu cała szkoła tego dnia nabrała wyjątkowego, symbolicznego charakteru.

            5. Dyskusje o prawach dzieci w różnych częściach świata
              Podczas zajęć poruszono również kwestie trudnej sytuacji dzieci w krajach dotkniętych konfliktami, ubóstwem czy brakiem dostępu do edukacji. Uczniowie zastanawiali się, jak można wspierać ich rówieśników i jakie działania mogą podejmować w swoim otoczeniu.

              Obchody 35. rocznicy uchwalenia Konwencji o prawach dziecka były wspaniałą okazją do uświadomienia uczniom, jak ważne są prawa dziecka oraz do zainspirowania ich do podejmowania działań na rzecz ich ochrony. Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli nasza szkoła stała się miejscem pełnym wiedzy, empatii i solidarności z dziećmi na całym świecie.

            Wierzymy, że te działania przyczynią się do budowania świadomości i postawy odpowiedzialności wśród młodych ludzi, którzy będą podejmować kolejne kroki w obronie praw swoich rówieśników.

            #unicefpoland

            #WorldChildrensDay

          • Martinstag – Dzień Świętego Marcina

          • 13 listopada 2024 r.  w klasach siódmych i ósmych  przeprowadzono lekcje o świętym Marcinie. Zajęcia miały na celu poznanie tradycji związanych z tym świętem, obchodzonym 11 listopada w Niemczech, a także na terenie Polski w Poznaniu. Uczniowie obejrzeli prezentację, podczas której zostali zapoznani z nowym słownictwem, obyczajami, związanymi z historią świętego Marcina. Wszyscy uczniowie wykonali ćwiczenia, sprawdzające umiejętności rozumienia tekstu czytanego. Legenda nauczyła młodzież niesienia bezinteresownej pomocy na rzecz potrzebujących i jednocześnie pogłębiła ich wiedzę w zakresie realioznawstwa krajów niemieckojęzycznych. Chętni wykonali przepiękne lapbooki, za które zostali nagrodzeni ocenami celującymi. Prace będzie można podziwiać na korytarzu drugiego piętra przy pracowniach języków obcych. 

          • Konkurs recytatorski  "Wierszykarnia"

          • 18 listopada 2024r. uczniowie klasy 6a: Maciej Barski i Zuzanna Żurańska wzięli udział  w XIX edycji konkursu recytatorskiego  "Wierszykarnia".

            Przedsięwzięcie corocznie organizowane jest przez Centrum Kultury Browar B. Cieszy się ono dużą popularnością wśród uczniów. I w tym roku wszyscy uczestnicy reprezentowali wysoki poziom  i zróżnicowany repertuar utworów. Recytatorzy oceniani byli w dwóch kategoriach wiekowych. Miło nam poinformować, że Maciej Barski zajął I miejsce w kategorii klas IV- VI. Ujął on jury niebanalną interpretacją dwóch utworów K. I. Gałczyńskiego :  ,,Satyrą o trzęsących się portkach"   oraz ,, Balladą na bożą krówkę".

            Opiekunem naszych uczniów była p.  Anna Orzechowska

          • Z wizytą w Fabryce Papieru - doradztwo zawodowe.

          •   W czwartek, 14 listopada 2024 roku uczniowie klasy 4c wraz z opiekunami odwiedzili Fabrykę Papieru we Włocławku, będącą częścią Firmy W. Lewandowski. Już od 30 lat produkowane są tam papiery higieniczne BUNNY SOFT, zarówno z makulatury jak i celulozy. Papiery sprzedawane są na rynku polskim i na rynku zagranicznym.

              Po dotarciu na miejsce zostaliśmy serdecznie powitani przez Dyrektora Fabryki, Pana Roberta Wronę, który  był naszym przewodnikiem po fabryce. Najpierw zaprosił nas do sali konferencyjnej i opowiedział o historii fabryki, przybliżył tematykę wytwarzania papieru. Zwrócił naszą uwagę na nowoczesny park maszynowy, dbałość o wysoką jakość produktów oraz poszanowanie środowiska poprzez wykorzystywanie makulatury do produkcji.

              Po „małej pigułce wiedzy” przyszedł czas na przyjrzenie się procesowi produkcyjnemu na żywo. Zobaczyliśmy magazyn makulatury i dowiedzieliśmy się, jak ważna jest prawidłowa segregacja. Zatrzymaliśmy się przy rozwłókniaczu – bardzo dużym zbiorniku, w którym powstaje masa papiernicza. Następnie udaliśmy się na maszynę papierniczą, gdzie powstają ogromne zwoje papieru–tambory. Kolejnym etapem zwiedzania był dział przetwórstwa, gdzie powstaje produkt finalny. Byliśmy także w laboratorium, gdzie badana jest jakość gotowego wyrobu. Podczas naszej wycieczki poznaliśmy także specyfikę różnych zawodów, m.in. technolog papieru, laborant, operator maszyny papierniczej, operator przetwórstwa, magazynier, operator wózka widłowego, specjalista do spraw sprzedaży. To było dla nas ciekawe doświadczenie. Chcemy zdobywać ich więcej – poprzez wycieczki  do innych miejsc pracy.

          • Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

          •    Celem tej corocznej akcji edukacyjnej jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Akcja ma zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Jest to też okazja dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom, pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.

               W piątek, 15 listopada 2024 roku  odbyła się już 14. edycja tej akcji. Nasza szkoła również wzięła udział w tym wydarzeniu. Zaraz po wejściu do szkoły widoczna była tablica informacyjna z matematycznymi trikami, dotyczącymi tabliczki mnożenia. Ściany korytarza zdobiły wesołe rymowanki, ułatwiające zapamiętywanie poszczególnych działań. Aktywności odbywały się w klasach i na szkolnym korytarzu. Uczniowie klas 3-6 rozwiązywali podczas lekcji różne karty pracy związane z tabliczką mnożenia, umieszczali je na dużych arkuszach papieru, które następnie - zawieszone na sznurku - ozdabiały szkolny korytarz. Podczas przerw „tabliczkowa wiedza” sprawdzana była w niecodzienny sposób, bo poprzez krótkie egzaminy z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli młodsi uczniowie i przepytywali starszych kolegów oraz dorosłych. Wielu uczniów otrzymało tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. Gratulujemy! To był mile spędzony czas