• Nasza szkoła

          • 20 listopada to rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka – najważniejszego dokumentu poświęconego dzieciom. W 1989 r. światowi przywódcy podjęli historyczne zobowiązanie wobec dzieci na świecie, przyjmując Konwencję o prawach dziecka. Stała się ona najczęściej ratyfikowanym traktatem dotyczącym praw człowieka w historii i pomogła zmienić życie dzieci i chronić ich prawa na całym świecie. W tym roku obchodzimy 35. rocznicę uchwalenia tego dokumentu.

            W tym szczególnym dniu – 20 listopada dzieci na całym świecie jednoczą się i podejmują wiele działań w imieniu swoich rówieśników – tych, których prawa często są łamane. To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem..

            Nasza szkoła dziś aktywnie włącza się w różne działania i iniciatywy związane z prawami dziecka -już wkrótce relacja.

          • Konkurs recytatorski  "Wierszykarnia"

          • 18 listopada 2024r. uczniowie klasy 6a: Maciej Barski i Zuzanna Żurańska wzięli udział  w XIX edycji konkursu recytatorskiego  "Wierszykarnia".

            Przedsięwzięcie corocznie organizowane jest przez Centrum Kultury Browar B. Cieszy się ono dużą popularnością wśród uczniów. I w tym roku wszyscy uczestnicy reprezentowali wysoki poziom  i zróżnicowany repertuar utworów. Recytatorzy oceniani byli w dwóch kategoriach wiekowych. Miło nam poinformować, że Maciej Barski zajął I miejsce w kategorii klas IV- VI. Ujął on jury niebanalną interpretacją dwóch utworów K. I. Gałczyńskiego :  ,,Satyrą o trzęsących się portkach"   oraz ,, Balladą na bożą krówkę".

            Opiekunem naszych uczniów była p.  Anna Orzechowska

          • Z wizytą w Fabryce Papieru - doradztwo zawodowe.

          •   W czwartek, 14 listopada 2024 roku uczniowie klasy 4c wraz z opiekunami odwiedzili Fabrykę Papieru we Włocławku, będącą częścią Firmy W. Lewandowski. Już od 30 lat produkowane są tam papiery higieniczne BUNNY SOFT, zarówno z makulatury jak i celulozy. Papiery sprzedawane są na rynku polskim i na rynku zagranicznym.

              Po dotarciu na miejsce zostaliśmy serdecznie powitani przez Dyrektora Fabryki, Pana Roberta Wronę, który  był naszym przewodnikiem po fabryce. Najpierw zaprosił nas do sali konferencyjnej i opowiedział o historii fabryki, przybliżył tematykę wytwarzania papieru. Zwrócił naszą uwagę na nowoczesny park maszynowy, dbałość o wysoką jakość produktów oraz poszanowanie środowiska poprzez wykorzystywanie makulatury do produkcji.

              Po „małej pigułce wiedzy” przyszedł czas na przyjrzenie się procesowi produkcyjnemu na żywo. Zobaczyliśmy magazyn makulatury i dowiedzieliśmy się, jak ważna jest prawidłowa segregacja. Zatrzymaliśmy się przy rozwłókniaczu – bardzo dużym zbiorniku, w którym powstaje masa papiernicza. Następnie udaliśmy się na maszynę papierniczą, gdzie powstają ogromne zwoje papieru–tambory. Kolejnym etapem zwiedzania był dział przetwórstwa, gdzie powstaje produkt finalny. Byliśmy także w laboratorium, gdzie badana jest jakość gotowego wyrobu. Podczas naszej wycieczki poznaliśmy także specyfikę różnych zawodów, m.in. technolog papieru, laborant, operator maszyny papierniczej, operator przetwórstwa, magazynier, operator wózka widłowego, specjalista do spraw sprzedaży. To było dla nas ciekawe doświadczenie. Chcemy zdobywać ich więcej – poprzez wycieczki  do innych miejsc pracy.

          • Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

          •    Celem tej corocznej akcji edukacyjnej jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Akcja ma zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Jest to też okazja dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom, pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.

               W piątek, 15 listopada 2024 roku  odbyła się już 14. edycja tej akcji. Nasza szkoła również wzięła udział w tym wydarzeniu. Zaraz po wejściu do szkoły widoczna była tablica informacyjna z matematycznymi trikami, dotyczącymi tabliczki mnożenia. Ściany korytarza zdobiły wesołe rymowanki, ułatwiające zapamiętywanie poszczególnych działań. Aktywności odbywały się w klasach i na szkolnym korytarzu. Uczniowie klas 3-6 rozwiązywali podczas lekcji różne karty pracy związane z tabliczką mnożenia, umieszczali je na dużych arkuszach papieru, które następnie - zawieszone na sznurku - ozdabiały szkolny korytarz. Podczas przerw „tabliczkowa wiedza” sprawdzana była w niecodzienny sposób, bo poprzez krótkie egzaminy z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli młodsi uczniowie i przepytywali starszych kolegów oraz dorosłych. Wielu uczniów otrzymało tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. Gratulujemy! To był mile spędzony czas