Projekty i programy

        • Projekt grantowy ''Wiedza, aktywność, relacje'' 2025

        • OPIS PROJEKTU

          Projekt „Wiedza, aktywność, relacje” realizowany jest przez Szkołę  Podstawową nr 2 im. Polskich Olimpijczyków we Włocławku w ramach LSR na lata 2023-2029 LGD Miasto Włocławek, w ramach Programu Fundusze dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, Priorytet FEKP.07 FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA ROZWÓJ LOKALNY, CP4 - Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski Filar Praw Socjalnych. Dofinansowanie projektu z EFS+ wynosi 81 850,00 zł.

           

          Projekt będzie realizowany w okresie od 5 maja 2025 r. do 15 grudnia 2025 r. i obejmie 30 uczestników w wieku 7–9 lat, którzy zostaną podzieleni na 3 grupy po 10 osób. Praca w małych zespołach umożliwi indywidualizację wsparcia oraz stworzenie przyjaznej i sprzyjającej rozwojowi atmosfery.

           

          Głównym celem projektu jest utworzenie klubu młodzieżowego „Wiedza, aktywność, relacje, który będzie przestrzenią wszechstronnego rozwoju dzieci. Projekt wpisuje się w cele ogólne LSR, koncentrując się na podnoszeniu kompetencji, rozwijaniu umiejętności, wzmacnianiu szans edukacyjnych oraz pobudzaniu kreatywności dzieci.

           

          W ramach projektu zaplanowano realizację warsztatów tematycznych obejmujących cztery główne obszary:

           

           1. Wiedza w nowej odsłonie – warsztaty wspierające rozwój intelektualny

           

           2.Aktywny umysł, aktywne ciało – zajęcia sprzyjające rozwojowi fizycznemu

           

           3. Mosty zamiast murów – działania wzmacniające kompetencje społeczne i umiejętność

                                                         współpracy

           

          4.  Zajęcia kreatywne – aktywności rozwijające wyobraźnię i twórcze myślenie

           

          Udział w zajęciach pozwoli dzieciom zdobyć nowe umiejętności, poszerzyć horyzonty i zwiększyć motywację do dalszego rozwoju. Klub będzie miejscem, gdzie uczestnicy będą mogli się rozwijać nie tylko intelektualnie, ale również emocjonalnie, fizycznie i społecznie.

           

          W ramach projektu zaplanowano także trzy wycieczki edukacyjne:

           

          • Wycieczka do Gorenia- uczestnicy wezmą udział w spacerze po ścieżce przyrodniczej, który pozwoli im rozwijać kondycję, koordynację oraz nauczy aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
          • Wycieczka do Torunia- uczestnicy odwiedzą Młyn Wiedzy, gdzie będą eksperymentować  i odkrywać zjawiska naukowe. W Jump Arenie dzieci poprawią swoją sprawność fizyczną i będą współpracować w grupie.
          • Wycieczka do Żnina- uczestnicy projektu  będą uczestniczyć w aktywnościach fizycznych i kreatywnych, łącząc ruch z nauką w tematycznym miasteczku, co wspomoże rozwój umiejętności społecznych, poznawczych
            i fizycznych.

          Projekt „Wiedza, aktywność, relacje” to nie tylko edukacja, ale też budowanie więzi, rozwijanie pasji i wspieranie dzieci w ich naturalnej potrzebie poznawania świata i siebie nawzajem. Dzięki zaplanowanym działaniom uczestnicy będą mogli rozwijać się w sposób harmonijny,a zdobyte kompetencje będą cennym kapitałem na przyszłość.

          OGŁOSZENIE PROJEKTU

          Projekt grantowy ,, Wiedza, aktywność, relacje” umowa nr 7/2025/7.2-2 realizowany jest przez Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Olimpijczyków we Włocławku w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2013–2029 Stowarzyszenia LGD Miasto Włocławek, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego + w ramach Programu Fundusze dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, Priorytet FEKP.07 FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA ROZWÓJ LOKALNY, CP4 - Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych. Projekt obejmuje: Wsparcie edukacji dzieci i młodzieży z obszaru objętego LSR dla osób posiadających status ucznia, między 6 a 24 r.ż. zamieszkujących miasto Włocławek

          W ramach projektu przewidziano:

          Wsparcie będzie udzielane od 5 maja do 15 grudnia 2025 roku, zgodnie z terminem wyznaczonym przez Lokalną Strategię Rozwoju. Projekt wpisuje się w cel ogólny strategii, mający na celu rozwój społeczności lokalnej. Głównym założeniem klubu jest podnoszenie kompetencji i umiejętności dzieci oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych poprzez rozwijanie zainteresowań i uzdolnień. Wsparciem objętych zostanie 30 uczestników w wieku 7-9 lat. Przedsięwzięcie stworzy uczestnikom przestrzeń do wszechstronnego rozwoju, obejmującego aspekty intelektualne, fizyczne, społeczne oraz kreatywne. Dzięki bogatej ofercie zajęć i warsztatów, dzieci będą miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat historii swojego regionu oraz współczesnych procesów społecznych, co przyczyni się do wzmocnienia ich tożsamości lokalnej. Projekt zapewni im aktywne uczestnictwo w kulturze i edukacji obywatelskiej, umożliwiając zrozumienie ich roli w społeczności lokalnej. Uczestnicy będą angażować się w różnorodne formy aktywności, które pozwolą im rozwijać swoje pasje, umiejętności oraz kształtować odpowiedzialne postawy obywatelskie. Dzięki tym doświadczeniom, dzieci zdobędą nowe umiejętności, które pozytywnie wpłyną na ich przyszłość, stanowiąc solidną podstawę do dalszego rozwoju.

          1. Wiedza w nowej odsłonie – zapewniające rozwój intelektualny (30 godzin)

          2. Aktywny umysł, aktywne ciało – zapewniające rozwój fizyczny (30 godzin).

          3. Mosty zamiast murów – zapewniający rozwój społeczny (30 godzin).

          4. Zajęcia kreatywne dla wszystkich uczestników (6 godzin)

          Dofinansowanie projektu wynosi: 81 850,00 zł

          Nabór osób do projektu prowadzony będzie od 7.05.2025r.- 9.05.2025r. godz.15:00.

          • Biuro Projektu, Żytnia 47 w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków we Włocławku w godzinach: 13:30- 15:30 w dniach: środa- piątek Kontakt: tel.: 600-283-539 e-mail: sp2projekty@op.pl.

          .

        • Wycieczka do Gorenia

        • 💛🤸 Projekt „Wiedza, aktywność, relacje”

        • Jesień w naszej szkole rozpoczyna nowy etap zajęć dla najmłodszych uczniów klas 1–3,  w których nauka łączy się z zabawą, ruchem i rozwijaniem relacji. Program pomaga dzieciom odkrywać talenty, wzmacniać więzi z rówieśnikami i budować pewność siebie.

          Co daje projekt?
          👉 Zajęcia edukacyjne oparte na doświadczeniach i eksperymentach.
          👉 Aktywności ruchowe wspierające koncentrację i sprawność fizyczną.
          👉 Warsztaty rozwijające współpracę, empatię i przyjaźń.
          👉 Kreatywne zadania rozwijające wyobraźnię i talenty.

          Dlaczego to ważne? Uczniowie:
          ✅ uczą się poprzez zabawę i praktykę,
          ✅ wzmacniają swoje umiejętności społeczne i emocjonalne,
          ✅ odkrywają pasje i twórcze zdolności,
          ✅ zyskują radość ze współpracy i bycia razem.

          💶 Projekt realizowany w ramach Programu Fundusze dla Kujaw i Pomorza 2021–2027, dofinansowany z Funduszy Europejskich: 81 850,00 zł.
          📅 Termin realizacji: 5 maja- 15 grudnia  2025 roku

        • Wiedza w nowej odsłonie- zajęcia w ramach projektu „Wiedza, aktywność, relacje”

        •  

          We wrześniu na zajęciach projektowych tworzyliśmy niezwykłe budowle, korzystając z kreatywnego stołu z kolorowymi klockami, a także układaliśmy figury z tangramów, ćwicząc spostrzegawczość i cierpliwość. Wspólna praca przyniosła wiele radości i satysfakcji, a przy okazji nauczyła nas, jak ważne jest planowanie i współdziałanie w grupie. Kolejne zajęcia łączyły naukę języka polskiego z zabawą poprzez gry rozwijające słownictwo z różnych kategorii językowych. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych metod pracy nauka języka polskiego stała się ciekawa, twórcza i pełna pozytywnej energii.

        • Wycieczka do westernowego miasteczka Silverado City

        • 7 czerwca 2025 roku uczestnicy projektu „Wiedza, aktywność, relacje” uczestniczyli w wycieczce do Silverado City Park Rozrywki. Naszą przygodę rozpoczęliśmy na stacji Union Pacific, skąd wyruszyliśmy na przejażdżkę kolejką, podczas której konduktor opowiedział fascynującą historię o życiu na Dzikim Zachodzie. Nasza podróż została przerwana przez niespodziewany napad Szalonego Cartera. Po tym emocjonującym wydarzeniu zwiedziliśmy Silverado City. Obejrzeliśmy pokaz Cowboy’s & Horses Show, pełen niezwykłych umiejętności kowbojów i kowbojek, które zachwyciły wszystkich. Podziwialiśmy mistrza z lassem, który popisywał się swoją zręcznością. W miasteczku spotkaliśmy prawdziwych profesjonalistów – od jedynej w Polsce kobiety władającej rewolwerami po kowbojkę z biczami. Podczas spektaklu mogliśmy zobaczyć także niesamowitą przyjaźń między końmi a kowbojami oraz wyjątkowe spotkanie kowbojki z jednorożcem i łajką jakucką. Duże wrażenie zrobił na nas pokaz rzutów tomahawkami, prowadzony przez odważnego Basiora. Odwiedziliśmy także małe zoo oraz kopalnię złota, gdzie za pomocą wykrywaczy poszukiwaliśmy ukrytych skarbów. Mieliśmy także okazję podziwiać taniec kowbojek. Czas wolny spędziliśmy na zabawie na placu zabaw i zakupach pamiątek.

        • Wiedza w nowej odsłonie

        • Warsztaty wspierające rozwój intelektualny.

           

          W październiku uczestnicy projektu „ Wiedza, aktywność, relacje” odkrywali bogactwo polskich przysłów — zarówno tych dobrze znanych, jak i nieco zapomnianych. Podczas zabaw, takich jak kalambury i różne gry językowe, poznawali ich znaczenie oraz zastanawiali się, jak mądrość ludowych powiedzeń można odnieść do współczesnego świata. Rozwijali również spryt  i spostrzegawczość, licząc monety i banknoty w zabawie w sklep oraz rozwiązując różnorodne łamigłówki matematyczne.
          Dzięki wspólnej pracy uczestnicy uczyli się współpracy, wymiany pomysłów i cieszyli się ze wspólnej zabawy, łącząc edukację polonistyczną z matematyczną.

        • Aktywny umysł, aktywne ciało

        • Zajęcia sprzyjające rozwojowi fizycznemu.

           

          Zajęcia warsztatowe w projekcie „Wiedza, aktywność, relacje to nie tylko świetna zabawa, ale przede wszystkim połączenie rozwoju intelektualnego z ruchem – zgodnie z tytułem zajęć „Aktywny umysł, aktywne ciało”. Uczestnicy projektu uczą się nowych kroków tanecznych, poznają piosenki i rytmy z różnych stron świata, korzystają z atrybutów tanecznych i elementów stroju, a także zapoznają się z metodami relaksacji. Podczas zajęć równie ważne jest umiejętne wejście w rytm i pobudzenie ciała do ruchu, jak i jego wyciszenie, odprężenie oraz odpoczynek po wysiłku. Warsztaty rozwijają kreatywność – dzieci tworzą własne wizje taneczne, co rozbudza ich wyobraźnię i daje wiele radości. Na trzecim spotkaniu pojawiła się także instruktorka tańca, która wprowadziła uczestników w profesjonalną naukę zumby, hip-hopu i jazzu.    

          Uczniowie z entuzjazmem uczestniczą w zajęciach i z niecierpliwością czekają na kolejne spotkania.

        • Mosty zamiast murów

        • Działania wzmacniające kompetencje społeczne i umiejętność współpracy.

          Podczas ostatnich zajeć wykorzystano metody teatralne i dramowe jako potężne narzędzie do rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów. Uczestnicy, poprzez angażujące techniki, takie jak gry integracyjne, improwizacje i ćwiczenia z ruchu, mieli okazję w bezpiecznym środowisku: rozwijać empatię i umiejętności interpersonalne, ćwiczyć nowe, konstruktywne wzorce zachowań w trudnych sytuacjach, a także zwiększać poczucie własnej wartości i pewność siebie. Zajęcia te pomogły uczniom lepiej rozumieć i wyrażać własne emocje, a także budować silną, zintegrowaną grupę, jednocześnie redukując lęki i napięcia społeczne.

          W ramach projektu „Mosty zamiast murów” odbyły się kolejne zajęcia socjoterapeutyczne. Spotkania te były poświęcone budowaniu poczucia własnej wartości, odkrywaniu osobistych mocnych stron oraz efektywnemu radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak smutek. Poprzez wspólne ćwiczenia, dyskusje i twórczą pracę, uczestnicy mieli okazję do lepszego poznania siebie, akceptacji własnej osoby i wyposażenia się w praktyczne narzędzia do dbania o zdrowie psychiczne. Zajęcia przebiegały w atmosferze życzliwości i wzajemnego wsparcia.

          W ramach projektu „Wiedza, aktywność, relacje” realizowane są zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci skupione w grupie „Mosty zamiast murów”. To cykl warsztatów, których głównym celem jest wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i komunikacyjnego uczestników.

          Podczas spotkań dzieci uczą się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje w sposób konstruktywny, rozwijają umiejętność współpracy i budowania pozytywnych relacji z rówieśnikami. Zajęcia sprzyjają budowaniu poczucia własnej wartości, pewności siebie oraz empatii wobec innych. Dzięki grom, zabawom integracyjnym i ćwiczeniom w grupach uczestnicy uczą się lepiej rozumieć siebie i innych, a także odkrywają, że różnice między ludźmi mogą być źródłem siły i wzajemnego wsparcia.

          Zajęcia mają charakter warsztatowy i odbywają się w atmosferze zaufania, bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku. Dzieci chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami, uczą się komunikować swoje potrzeby oraz rozwiązywać konflikty w sposób spokojny i konstruktywny.

          W dalszej części projektu planowane są działania rozwijające ekspresję emocji i twórcze formy wyrażania siebie, które pomogą uczestnikom wzmocnić kompetencje społeczne oraz pewność siebie w kontaktach z innymi.

          Udział w zajęciach grupy „Mosty zamiast murów” przyczynia się do lepszego samopoczucia dzieci, wzrostu ich samoświadomości emocjonalnej i integracji z rówieśnikami, budując tym samym „mosty” porozumienia i zrozumienia zamiast „murów” nieporozumień.

          Podczas ostatnich zajeć wykorzystano metody teatralne i dramowe jako potężne narzędzie do rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów. Uczestnicy, poprzez angażujące techniki, takie jak gry integracyjne, improwizacje i ćwiczenia z ruchu, mieli okazję w bezpiecznym środowisku: rozwijać empatię i umiejętności interpersonalne, ćwiczyć nowe, konstruktywne wzorce zachowań w trudnych sytuacjach, a także zwiększać poczucie własnej wartości i pewność siebie. Zajęcia te pomogły uczniom lepiej rozumieć i wyrażać własne emocje, a także budować silną, zintegrowaną grupę, jednocześnie redukując lęki i napięcia społeczne.

        • Zajęcia kreatywne

        • Aktywności rozwijające wyobraźnię i twórcze myślenie.

          W ramach projektu „Wiedza, aktywność, relacje” dzieci uczestniczyły w cyklu zajęć kreatywnych, które łączyły naukę, zabawę i twórcze odkrywanie świata. Warsztaty pozwoliły uczestnikom rozwijać zdolności manualne, cierpliwość, wyobraźnię oraz umiejętność współpracy, a także pokazały, że kreatywność nie zna granic, gdy połączy się ją z nowoczesną technologią.

          Pierwsze zajęcia z wykorzystaniem długopisów 3D odbyły się pod hasłem „Jesienne liście”. Dzieci tworzyły barwne, trójwymiarowe kompozycje inspirowane naturą, poznając przy tym zasady działania druku przestrzennego. Powstałe prace wniosły do sali ciepły, jesienny klimat i stały się piękną ozdobą przestrzeni warsztatowej.

          Podczas kolejnego dnia warsztatów mali artyści przenieśli się w świat Halloween. Z ogromnym zaangażowaniem projektowali i tworzyli nietoperze, pająki oraz dynie, ćwicząc precyzję, cierpliwość i wyobraźnię przestrzenną. Dzięki wspólnej pracy sala wypełniła się jesienno-halloweenową atmosferą, a dzieci mogły poczuć dumę z własnoręcznie wykonanych ozdób.

          W ostatnim dniu warsztatów kreatywnych uczestnicy realizowali różnorodne projekty plastyczne – powstały origami koty, kwiaty z balonów, drzewka z odcisków dłoni, jeżyki z szyszek oraz wesołe ślimaki–bujaki. Zajęcia przyniosły mnóstwo radości, śmiechu i satysfakcji z tworzenia, a kolorowe dekoracje nadały sali wyjątkowy, przytulny charakter.

          Projekt udowodnił, że nauka przez zabawę to najlepszy sposób na rozwijanie pasji, wyobraźni i pewności siebie, a wspólna twórczość to nie tylko okazja do nauki, ale i do budowania relacji oraz dobrej zabawy w przyjaznej atmosferze.