- Projekt OMEGA - 2024/2026
- Fundacja Anwil - Budujemy mosty - 2024/2025
- Godzina dla MŁODYCH GŁÓW - 2024/2025
- Akademia Bezpiecznego Puchatka - 2024/2025
- Bezpieczna Kraina - 2024/2025
- Bezpieczna Kraina ENERGA-OPERATOR SA - 2024/2025
- Aktywny do Kwadratu 2024/2025
- WF z AWF - 2024/2025
- Projekt edukacyjny - PRZYJAZNY TORNISTER - 2024/2025
- Empatyczna Klasa 2024/2025
- Zdrowo jem, więcej wiem 2024/2025
- Fundacja Anwil - Zielono nam -2023/2024
- Laboratoria Przyszłości - 2023
- Wakacje z Anwilem - 2021
- Świetlicowi odkrywcy
Empatyczna Klasa 2024/2025
Od października 2024 r. uczniowie klas szóstych będą uczestniczyli w piątej edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego EMP@TYCZNA KLASA. Ma on na celu kreowanie postawy lojalności, współpracy i pomocy wśród dzieci i młodzieży. Założeniem projektu jest rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób oraz reagowania na dany sposób zachowania. Różnorodne formy pracy podczas wykonywania comiesięcznych misji pomogą stworzyć wspierające się środowisko w klasie, w którym każdy czuje się akceptowany i szanowany. Dzięki temu projektowi uczniowie będą uczyli się integracji i budowania pozytywnych relacji.
EMP@TYCZNA KLASA jest odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2024/2025.
PAŹDZIERNIKOWA MISIA-EMPATIA
Na zajęciach z wychowawcą młodzież klas 6 zrealizowała I misję ogólnopolskiego programu ,,Empatyczna klasa”. Empatia to niezwykle ważna umiejętność społeczna, która pozwala zrozumieć emocje i potrzeby innych osób. W kontekście edukacji rozwijanie empatii u uczniów sprzyja budowaniu pozytywnych relacji rówieśniczych, zapobiega konfliktom oraz kształtuje odpowiedzialność społeczną.
W ramach misji uczniowie:
-obejrzeli film odnośnie empatii,
-formułowali wyjaśnienie pojęcia empatii,
-wykonywali ćwiczenia, w czasie których próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania: Jakie znaczenie ma empatia dla budowania relacji z innymi ludźmi? W jaki sposób to pojęcie jest widoczne w relacjach z innymi? Po czym poznajemy, że jesteśmy ciekawi, życzliwi, wrażliwi?,
-prowadzili rozmowy na temat emocji, ich rozpoznawania i wyrażania,
-brali udział w zbiórce darów dla powodzian.
Realizacja działań związanych z empatią jest kluczowa dla kształtowania umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów. Takie zajęcia przyczyniają się do tworzenia atmosfery wzajemnego zrozumienia oraz wsparcia.
8