Projekty i programy

        • Projekt grantowy ,, Korzenie i skrzydła: z historią ku przyszłości”

        •  umowa nr 5/2025/7.2-1 realizowany jest przez Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Olimpijczyków we Włocławku w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2013–2029 Stowarzyszenia LGD Miasto Włocławek, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego + w ramach Programu Fundusze dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, Priorytet FEKP.07 FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA ROZWÓJ LOKALNY, CP4 - Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych.Projekt obejmuje: Wsparcie edukacji dzieci i młodzieży z obszaru objętego LSR dla osób posiadających status ucznia, między 6 a 24 r.ż. zamieszkujących miasto Włocławek

          W ramach projektu przewidziano:

          Wsparcie będzie udzielane od kwietnia do listopada 2025 roku, zgodnie z terminem wyznaczonym przez Lokalną Strategię Rozwoju. Projekt wpisuje się w cel ogólny strategii, mający na celu rozwój społeczności lokalnej. Głównym założeniem klubu jest podnoszenie kompetencji i umiejętności dzieci oraz zwiększenie ich szans edukacyjnych poprzez rozwijanie zainteresowań i uzdolnień. Wsparciem objętych zostanie 30 uczestników w wieku 10-13 lat. Przedsięwzięcie stworzy młodym ludziom przestrzeń do rozwoju intelektualnego oraz wzmocnienia tożsamości lokalnej.  Zapewni im możliwość aktywnego uczestnictwa w kulturze, poszerzania wiedzy obywatelskiej oraz angażowania się w różnorodne formy aktywności edukacyjnej  i społecznej.                       

           Dzięki temu uczestnicy zyskają nowe umiejętności, które pozytywnie wpłyną na ich przyszłość.

          1. Nowy wymiar patriotyzmu. 
          2. Od przeszłości do przyszłości.
          3. Warsztaty psychologiczne.

          Dofinansowanie projektu wynosi: 83 115,00 zł

          Regulamin_Projektu.pdf

          • Biuro Projektu, Żytnia 47 w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 im. Polskich Olimpijczyków we Włocławku w godzinach: 14:30- 15:30 w dniach: poniedziałek- czwartek. Kontakt: tel.: 664-266-522 e-mail: sp2projekty@op.pl.
        • Nowy wymiar patriotyzmu

        • W ramach wsparcia zaplanowano warsztaty rozwijające świadomość obywatelską, patriotyzm i umiejętności życiowe młodzieży. Uczestnicy poznają funkcjonowanie demokracji, rolę parlamentu i samorządu, prawa i obowiązki obywateli oraz współczesne formy patriotyzmu. Zajęcia będą prowadzone metodami aktywizującymi, m.in. dramą, z naciskiem na praktyczne działania i zaangażowanie społeczne. W programie przewidziano wizyty w sklepie (lokalne produkty, budżetowanie), banku (oszczędzanie, inwestowanie), Urzędzie Miasta i na obradach Rady Miasta. Młodzież stworzy katalog dobrych praktyk ekologicznych, pozna zawody z przeszłości i przyszłości, odwiedzi lokalnego rzemieślnika oraz sylwetki inspirujących postaci z Włocławka. Ważnym elementem będzie promocja wolontariatu jako formy aktywności obywatelskiej. Do utrwalania wiedzy wykorzystana zostanie aplikacja „Inteligentna Klasa 3D”, co zwiększy atrakcyjność zajęć i zaangażowanie uczestników.

        • Od przeszłości do przyszłości

        • W ramach wsparcia zaplanowano warsztaty poświęcone lokalnemu dziedzictwu, historii i tradycjom, których celem jest budowanie tożsamości regionalnej, rozwój postaw obywatelskich oraz aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym. Uczestnicy poznają historię Włocławka – od pradziejów po czasy współczesne – podczas wizyt w Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej oraz Muzeum Historii Włocławka. Wezmą także udział w wycieczce do Skansenu w Kłóbce oraz spotkaniu z pasjonatem historii, który pokaże, że przeszłość może być fascynującą przygodą. Zajęcia będą prowadzone w sposób nowoczesny i angażujący – poprzez tworzenie lapbooków, pracę zespołową, budowanie modeli zabytków z klocków Trefl „Buduj z cegły” oraz wykorzystanie gogli VR i aplikacji edukacyjnych. Uczestnicy poznają lokalnych bohaterów, najważniejsze zabytki Włocławka oraz różnorodne style architektoniczne. Warsztaty rozwiną kreatywność, zdolności manualne i umiejętność współpracy, a przede wszystkim pokażą, że nauka historii może być ciekawa, nowoczesna i inspirująca.

        • Warsztaty psychologiczne

        • Celem zajęć warsztatowych z psychologiem będzie wsparcie emocjonalne uczestników oraz rozwijanie kluczowych umiejętności interpersonalnych, takich jak komunikacja, współpraca w grupie, budowanie pewności siebie i radzenie sobie z emocjami. Warsztaty będą koncentrować się na ćwiczeniach wspierających motywację, osiąganie celów oraz naukę rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Psycholog dokona oceny indywidualnych potrzeb uczestników, dostosowując wsparcie do ich specyficznych trudności, co ma na celu poprawę ich funkcjonowania społecznego i emocjonalnego.

        • Klub Młodzieżowy

        • Celem projektu jest utworzenie klubu młodzieżowego, który będzie wspierał rozwój kompetencji dzieci oraz zwiększał ich szanse edukacyjne. Klub będzie miejscem, w którym młodzież rozwija swoje zainteresowania, umiejętności oraz tożsamość lokalną. Oferowane zajęcia będą miały na celu rozwój intelektualny, uczestnictwo w kulturze, edukację obywatelską oraz budowanie więzi społecznych. Klub zapewni dzieciom bezpieczne i przyjazne środowisko, sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym i kulturalnym.

          Wycieczka do Bydgoszczy w ramach projektu:

          31 maja 2025 roku, w celu integracji uczestników projektu, wybraliśmy się do stolicy województwa

          kujawsko-pomorskiego.

          Dla wielu uczestników była to pierwsza wizyta w tym mieście. Zwiedzanie Bydgoszczy rozpoczęliśmy
          od Wyspy Młyńskiej. Na początku odwiedziliśmy Europejskie Centrum Pieniądza, gdzie obejrzeliśmy wystawę dotyczącą skarbu bydgoskiego, odkrytego w 2018 roku pod posadzką bydgoskiej Fary.To niezwykłe znalezisko zachwyca zarówno dużą ilością złota przekształconego w monety i biżuterię,jak i różnorodnością przedmiotów.
          W muzeum zgromadzono ponad 400 złotych monet z Europy, Azji iAfryki. Wśród nich dominują dukaty niderlandzkie, które przyczyniły się do rozwoju Bydgoszczy w XVIIwieku jako ważnego centrum handlu zbożem. Najstarsze monety pochodzą z końca XV wieku, a najmłodsze datowane są na 1652 rok. Uczestnicy projektu mieli również okazję nauczyć się korzystać z nowoczesnych technologii, takich jak kody QR.

          Spacer po Wyspie Młyńskiej był doskonałym sposobem na relaks. Malownicze alejki, urokliwe mostki oraz zielone tereny zachęcały do odpoczynku na świeżym powietrzu. Uczniowie mogli przekonać się, że Bydgoszcz jest miejscem atrakcyjnym i wartym odwiedzenia.Po smacznym obiedzie, serwowanym w restauracji nad Brdą, udaliśmy się na Bydgoską Starówkę, gdzie mieliśmy okazję kupić pamiątki.

          Wycieczka do Bydgoszczy pozwoliła uczestnikom projektu lepiej się poznać i spędzić wspólnie czas w ciekawy sposób.